18 listopada 2012

Pomysł na prezent

- Tato, a o której będzie ten program w radiu? O 18:00? OK, to zbuduję sobie radio.- mówi ostatnio Starszy, a potem, rzeczywiście buduje własne radio!
Nie wierzycie? Niedawno Starszy nabył taki oto zestaw, dzięki któremu zgłębia tajemniczy świat elektroniki i elektrotechniki.



Od kilku dni wraz z Młodszym spędzają czas na eksperymentach. Dzięki temu zestawowi mogą ich zrobić aż 89 (a to tylko zestaw mini, są większe, które zapewniają 1200 eksperymentów!). Co już im się udało zbudować? Dużo tego było,ale m.in.:
- wentylator elektryczny sterowany magnesem,
- latarkę sterowaną przyciskiem,
- udało im się tak połączyć elementy aby wydawały dźwięk wozu policyjnego, karabinu maszynowego, karetki pogotowia,
- no i oczywiście RADIO FM z wybieraniem kanałów. Radio co prawda ma małą wadę, nie można regulować głośności, ale Starszy poradził sobie z tym zaklejając głośniki taśmą :-)


 
Wszystkie elementy wchodzące w skład zestawu są zaprojektowane w sposób umożliwiający ich bezproblemowe łączenie za pomocą zaciskanych złączek. Na podstawie  szczegółowej instrukcji dzieci w prosty sposób, niczym składanie klocków, mogą budować zestawy elektroniczne, a przy okazji uczą się na czym polega łączenie szeregowe i równolegle. Wy wiecie? Ja musiałam doczytać w instrukcji :-)

Niedługo Mikołaj będzie odwiedzał nasze domy i jeśli macie dzieci, które chętnie zgłębią tajniki elektroniki to warto wpisać ten zestaw na listę Mikołaja. Szczerze polecam!



2 komentarze:

  1. Świetna zabawka - widziałam takie cudo na tegorocznej Nocy Naukowców, niestety moja córa w przeciwieństwie do mnie była średnio zainteresowana. Chyba sama napiszę list do Mikołaja ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chyba właśnie wymyśliłam prezent pod choinkę :)

    OdpowiedzUsuń