29 stycznia 2012

Naciśnij mnie

Już dawno mój Truniek tak nie śmiał się przy książce, a w dodatku kazał sobie ją czytać po kilka razy. Aż do znudzenia - bardziej chyba mojego :-) Ale przyznam szczerze, że pomysł na książkę - wspaniały!

Naciśnij mnie
Herve Tullet
Wydawnictwo Babaryba

Książka to oryginalna, inna niż wszystkie jakie do tej pory czytaliśmy. Tekstu w niej bardzo mało, ilustracje są i owszem. To raptem kilkanaście kolorowych kropek na białym lub czarnym tle. W czym tkwi cała tajemnica? Chyba w dziecięcej wyobraźni! Kolorowe kropki na ilustracjach przemieszczają się, turlają po całej stronie, a nawet zwiększają swój rozmiar! Jak to się dzieje? Dziecko musi oczywiście im w tym pomóc - naciska na kropki, pociera, potrząsa książką, klaszcze.... Jest przy tym mnóstwo śmiechu i zabawy! Niesamowite jak ta książka potrafiła rozbawić mojego 3-latka! Ta książka nie tylko bawi i pobudza wyobraźnię ale również uczy maluchy kolorów.
Książka Hervé Tulleta jest międzynarodowym hitem. Została wydana już w 24 krajach, trafiła m.in. na listę bestsellerów „New York Timesa”. W Polsce ukazało się wydanie w języku polsko- francuskim.

1 komentarz: