3 lipca 2011

Wielka księga średniowiecznych legend

"Wielka księga średniowiecznych legend”
Francesc Miralles
il. Auria Fruitos


Książka, która przeleżała na półce starszego syna dwa lata i czekała na „swój czas”. Wreszcie nadszedł, i 8 – letni syn wraz ze swym tatą podróżują w czasie. Odwiedzają średniowieczne krainy, gdzie roi się od walecznych rycerzy i księżniczek. Spotykają sławne postacie – Robin Hooda i rycerzy z dworu króla Artura. Wzruszają się historią Romea i Julii oraz Tristana i Izoldy.
Każda z jedenastu opowieści rozpoczyna się wprowadzeniem, z którego czytelnik dowiaduje się o pochodzeniu legendy. Jest tu "Pieśń o Rolandzie", streszczenie historii o "Rycerzach okrągłego tronu", "Pieśń o Cydzie"...

Każda z tych historii jest ciekawym pretekstem do wielu męskich rozmów. Cieszę się zatem, że to ojciec czyta ją synowi :-) Ja nie posiadam aż tak szerokiej wiedzy na temat walk rycerskich i życia w średniowieczu. A wiecie, że dzieci potrafią zadawać trudne pytania! 
Korzystam i kiedy tylko mogę podsłuchuję ich rozmowy, nie zawsze to mi się udaje, bo zwykle w tym samym czasie czytam młodszemu.
Książki, którą polecam jeszcze sama nie czytałam ale wielokrotnie ją przeglądam zachwycając się ilustracjami i jej bardzo  pięknym wydaniem. Książka na wspaniały prezent, nie tylko dla chłopców. Szczerze polecam!


2 komentarze:

  1. Uśmiechnęłam się, kiedy przeczytałam, że "książka przeleżała na półce starszego syna dwa lata czekając na swój czas" :) Mam słabość do wydawnictwa Media Rodzina, od czasu, gdy ich wydanie Baśni Andersena przebiło w mojej ocenie te klasyczne z ilustracjami Szancera. O tej książce jeszcze nie słyszałam, ale nie wykluczam, że i ona zawędruje do naszego domu :) Ostatnio, ogromnym powodzeniem cieszą się u nas "Najpiękniejsze mity greckie" z tego samego wydawnictwa - widać też trafiły na swój czas :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak mówią: "WSZYSTKO W SWOIM CZASIE" :-) Sporo jeszcze książek czeka na półce moich dzieci aż podrosną. Biedactwa, nawet się nie domyślają ile książek mamusia każe im przeczytać! :-)

    OdpowiedzUsuń