17 lutego 2011

Światowy Dzień Kota

Dziś święto wszystkich kotów! Tych rasowych i dachowców. 
Jakie znacie książki dla dzieci o kotach?
Ja przyznam, że od razu na myśl przychodzi mi jedna z moich ulubionych książek z dzieciństwa o Filonku Bezogonku. Koniecznie w takiej wersji, z ilustracjami Danuty Niemirskiej. (Wyd.Nasza Księgarnia ).
Potem oczywiście przypomina mi się kot Filemon i Bonifacy, ale oni to bardziej z bajek rysunkowych niż z wersji książkowej.

Ostatnio natomiast czytaliśmy z Ga-dasiem świetną książkę o Kocie Bibelocie, którą Wam bardzo polecam!
"Przygody kota Bibelota"
Zofia Sosnkowska
il.Artur Nowicki
Czekam na Wasze tytuły książek dla dzieci, o kotach.

3 komentarze:

  1. "Kocie historie" Tomasza Trojanowskiego. To też fajne historie, polecam bo bardzo śmieszne. Wydawnictwo Literatura. pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też mam na półce z książkami, w pokoju u dzieci, swoją książeczkę z kotkiem "Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował" (Helena Bechlerowa), oczywiście z dzieciństwa wyd. Nasza Księgarnia 1986. Oj! to nie z mojego dzieciństwa?! Hmm, chyba gwizdnęłam książkę młodszemu bratu ;) No cóż najważniejsze, że została w rodzinie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. My mamy fajne wiersze dla dzieci o kotach - "Kocie opowieści" Jana Czarnockiego. Super śmieszne wierszyki, polecam! EWa

    OdpowiedzUsuń