16 listopada 2010

Lassie - historia przyjaźni

Nareszcie cała nasza rodzina w komplecie! Ga-daś powrócił do domu ze szpitala.
Mieliśmy wielkie szczęście przebywać na oddziale, gdzie panie pielęgniarki były życzliwie i miło nastawione do dzieci i ich rodziców. Dla mnie to oczywistość ale okazuje się, że nie zawsze spotykana na oddziałach dziecięcych. Dlatego też Ga_daś leżąc ostatniego dnia w szpitalnym łóżku i czekając na wypis westchnął:
- Lubię ten szpital. To chyba jest PANAMA! (ci co czytali opowieść Janoscha o Misiu i Tygrysku poszukującym Panamy wiedzą o co chodzi). :-)

Dziś obejrzeliśmy z Ga_dasiem piękny film -"Lassie.Przyjaciel.Bohater. Legenda", który jest dodatkiem do grudniowego miesięcznika DZIECKO. Polecam!
Ten piękny, wzruszający film (z 2005 roku,  to już podobno 11 ekranizacja) został nakręcony na podstawie powieści Erica Knighta, ("Lassie wróć") o  wielkiej przyjaźni chłopca i jego psa. Książka jest klasyką literatury dziecięco - młodzieżowej i na jej przeczytanie ze starszym synem pewnie mam jeszcze czas. Dziś na próbę włączyłam mu film i cały czas w pełnej gotowości obserwowałam jego reakcję.Wiedziałam, że to bardzo wzruszająca historia i nie byłam pewna, czy mój wrażliwiec jest na nią gotowy. Obejrzeliśmy do końca, w trakcie tłumaczyłam co ważniejsze sceny, przypominałam że "to tylko film", lecz przyznam, że sama nie raz ocierałam łzy wzruszenia.
O czym to film? 
Rodzina chłopca ma kłopoty finansowe i decyduje się sprzedać ukochanego psa swego syna. Jednak Lessie pokona wiele mil, by wrócić tam, gdzie jest jej dom. W drodze powrotnej spotka ją wiele przygód. Dotrze do domu wycieńczona, chuda i ledwie żywa, akurat w Wigilię. Wszystko skończy się oczywiście dobrze jak przystało na historię dla dzieci.
Polecam Wam tę piękną opowieść o przyjaźni bez granic, z pięknymi krajobrazami Szkocji na jesienne popołudnia i wieczory. Dobre kino familijne.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz