27 września 2010

Stare dzieje - Kajko i Kokosz


Ostatnio w radiowej  audycji dla dzieci była mowa o Tytusie, Romku i Atomku. Ga_daś zapytał o te postacie.
- Synu, ty jeszcze ich nie znasz!? - zawołałam zdumiona. Ale fakt. Skąd niby miał ich znać jeśli ja mu ich jeszcze nie "przedstawiłam".
- Och.. To bohaterowie mojego dzieciństwa - rzekłam z jakimś dziwnym uśmiechem na twarzy. Może był to tzw. "odlot w zamierzchłe czasy?" :-)- Poczekaj chwilę - zawołałam i po chwili weszłam do pokoju ze stertą starych komiksów:  kilka ksiąg Tytusów,Przygody profesorka Nerwosolka,Przygody Jonka, Jonki i Kleksa , Przeprowadzka, przygody Kajko i Kokosza...
Ga_daś pochylił się nad moimi starymi komiksami z lat 80-tych a ja przypominałam sobie mój ulubiony tygodnik - ŚWIAT MŁODYCH.. Kto pamięta?
Przygody Jonka, Jonki i Kleksa mamy już "przerobione" :-) i Adaś zarządził czytanie przygód Kajko i Kokosza. Tytusy przeczytamy jednak potem.
"Dzień Śmiechały" bardzo mu się podobał. Teraz czytamy "Szkołę latania"
- I co? Lepsze od Scooby Doo? - zapytałam z dumą, jakbym co najmniej ja była autorką.
- Tak! Tak! - zawołał.
Dla tych co nie mieli szczęścia w dzieciństwie czytać komiksów (są tacy?) napiszę, że Kajko i Kokosz to  najpopularniejsze komiksy świetnego rysownika Janusza Christy.
Ci dwaj  słowiańscy wojowie mieszkają w grodzie kasztelana Mirmiła. Ich głównymi wrogami są Zbójcerze pod komendą Hegemona i jego zastępcy Kaprala. Kajko i Kokosz świetnie radzą sobie z ich planami zdobycia grodu. Zawsze udaje im się przechytrzyć Zbójcerzy i uratować gród przed napaścią.

Faaajnie tak sobie przypomnieć lektury z dzieciństwa :-)

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj prawda prawda.Old school,to nie to co teraz ...

    OdpowiedzUsuń
  3. jak ja kochałam ten komiks - to moje dziecinstwo:)

    OdpowiedzUsuń