10 maja 2010

TELETRUNIEJ RODZINNY

Życie pod jednym dachem z 2 - latkiem i (prawie) 7 -latkiem to nieustanny TELETURNIEJ.
Zmienia się tylko rola jaką w nim pełnię.
Jeśli jest to "gra" z Truniem to ja jestem osobą odpowiadającą na jego nie kończące się pytania:
- A co to? A po co?
Trunio uważa, ze każda rzecz powinna mieć imię, więc pyta:
- Jak łyzecka ma na imię? Jak but ma na imię?
Interesują go również zjawiska przyrodnicze:
- Co szumi za oknem?
- Wiatr szumi - odpowiadam.
- A po co szumi wiatr, mamo?

Kiedy coś je, zwykle pyta:
- Kto kupił bułeczki?
- Tatuś.
- A gdzie kupił tatuś bułeczki?
- W sklepie.
- A w jakim sklepie kupił?

Gdy chodzimy po osiedlu, pyta:
- A kto mieszka w tym domu?
- eee...Pan i Pani.
- A jaki Pan i Pani, mamo?

Po całym dniu takiego TELETURNIEJU, gdzie jedyną nagrodą jest ...no właśnie...co?
Marzę o ciszy....
Ale, ale...nie ma lekko. Po południu wraca z przedszkola kolejne GADAJĄCE SZCZĘŚCIE i robi się jeszcze ciekawiej. :-)

Dziś Ga_daś zaproponował, żebyśmy w coś pograli. Wyciągnął jakieś karty z zagadkami dla przedszkolaków i przeszczęśliwy odpowiadał na wszystkie pytania.
- O mój drogi nie ma tak lekko - zawołałam po 10 pytaniu.- Te zagadki są dla 3 - latków. Już ja ci zrobię teleturniej. Poczekaj chwilę.

Wyciągnęłam kartkę i długopis, wymyśliłam kategorie, podzieliłam stronę na 10 rund i ...DO ZABAWY!
Oto przykładowe pytania:
1. Literatura dla dzieci:
- Jak nazywała się rodzina, w której pojawił się smok Pompon?
- Dokończ tytuł opowiadania o dwóch psach, które ostatnio czytaliśmy "Reksio i....."
- Jak nazywał się kotek, któremu szczur odgryzł ogon?
2. Matematyka
- tutaj ulubione działania na liczbach: dodawanie, odejmowanie, mnożenie i dzielenie
3. Wiedza o Szczecinie:
- Czyj pomnik znajduje się na Jasnych Błoniach? Chodzi o pomnik pewnego mężczyzny.
- Czy w naszym mieście jest METRO? :-)
- Nad jaką rzeką leży Szczecin?
4. Wiedza o naszym kraju:
- Z jakich kolorów składa się nasza flaga?
- Nad jakim morzem leży POLSKA?
4. Muzyka
- kto jest autorem słów piosenki o "Kaczce Dziwaczce? " z AKADEMII PANA KLEKSA?
- dokończ śpiewać piosenkę "Mydło wszystko umyje...."
5. Bajki telewizyjne:
- Wymień 3 kolegów Clifforda
- Jak miał na imię chłopiec z "Rodziny Pytalskich"?
- Jak ma na imię brat świnki Peppy?

Ga_daś był zachwycony! Były czasem podpowiedzi, koła ratunkowe a na koniec uścisk ręki, bo oczywiście wygrał!
W sumie to chyba wolę zadawać pytania, niż na nie odpowiadać :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz