9 sierpnia 2009

Kobiety i Matki! Na Barykady! :-)

W pewnym dużym sklepie w naszym mieście, po którym można pojeździć dużym koszem sklepowym, znajduje się kasa, nad którą wisi napis, głoszący jakoby tutaj poza kolejnością byli obsługiwani inwalidzi, kobiety w ciąży oraz matki (ciekawe dlaczego nie ojcowie?) z małymi dziećmi.
Byłam ostatnio na zakupach w tym sklepie z dwójka dzieci i postanowiłam skorzystać z tego przywileju. Kolejka była spora, a w niej zobaczyłam dwie mamy z małymi dziećmi. Kiedy zapytałam dlaczego nie korzystają i nie podchodzą do kasy bez kolejki odpowiedziały, że nie bardzo mają jak, bo przejście wąskie, ludzie tłoczą się z koszami sklepowymi i jak tu przecisnąć się z wózkiem? A ludzie w kolejce nie wykazywali najmniejszej ochoty aby przepuścić mamy z dziećmi.
W pewnym momencie podeszła pani z obsługi i poprosiła aby ludzie jednak się odsunęli i nas wpuścili nic takiego jednak nie nastąpiło i pani odeszła zrezygnowana.
Słyszałam jak jedna kobieta mówiła w kolejce do koleżanki:
- Co tam, niech otworzą jeszcze więcej kas a nie każą przepuszczać, ja tam zawsze odwracam wzrok - chwaliła się znajomej.
Nie ma co... świetny pomysł.
Potem jeszcze jeden pan zaczął mnie popędzać, kiedy płacąc już w kasie powiedziałam do kasjerki, że ten napis nie zdaje egzaminu i powinni jakoś inaczej rozwiązać ten problem. Pan powiedział, żebym nie gadała, bo on się spieszy a pożalić to mogę się w biurze obsługi.
Ech...Społeczeństwa to my drogie Panie nie zmienimy. Dużo w nim ludzi, bez kultury, ogłady, nie umiejących czytać. Ale cóż...My Kobiety Światłe musimy walczyć o swoje prawa! :-)
Czasem trzeba się odezwać, przeczytać takiemu, co głosi tablica, bo inaczej ciężki będzie nasz los...Nie dość, że zakupy, nie dość, ze dzieci płaczą w wózku to jeszcze trzeba innych, dorosłych uczyć kultury i liter...ech...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz