14 maja 2009

W co gramy?

Chciałabym polecić kilka gier, które warto mieć w domu. Jako dziecko grywałam tylko w CHIŃCZYKA, WARCABY i oczywiście w karty! Miałam starszego brata i nigdy nie zapomnę tych godzin spędzonych z talią kart w ręku i jego kumpli, w których się podkochiwałam :-) mając zaledwie kilka lat.
Teraz na rynku jest taka różnorodność różnych gier dla dzieci, że doprawdy trzeba mieć nie tylko dużo pieniędzy ale i czas aby potem grać w nie z dziećmi :-)

Napiszę w co ostatnio grywamy z Adasiem.
SUDOKU



Bardzo fajna gra logiczna dla dzieci. Dużym plusem jest fakt, że dziecko może w nią grac również samo :-) Przyznam, ze bardzo ją lubię i czuję ogromną satysfakcję, gdy uda nam się z Adasiem ułożyć wszystko jak należy. Kiedyś na dźwięk słowa SUDOKU robiłam wielkie oczy i mówiłam:
- Eeee... to nie dla mnie.
Może tak mi się ta gra podoba bo to wersja dla najmłodszych? :-)

Tutaj szczegółowy opis gry.


JUNIOR SCRIBA


Ta gra przeznaczona jest dla dzieci które znają już litery i uczą się czytać. Ma dwa warianty, dla dzieci młodszych i starszych. Polecam ją wszystkim 5 latkom, które dopiero zaczynają czytać. Dzięki niej zaczną literować i nauczą się wielu wyrazów.


ZGADUJ ZGADULA - GRA EDUKACYJNA


Bardzo fajna zabawa w QUIZ z dzieckiem. Gra zawiera kary z zagadkami. Rodzic czyta pytanie napisane w formie zabawnego wierszyka. Dziecko odgaduje, sprawdzamy odwracając kartę. Na drugiej stronie obrazek z odpowiedzią. Adaś uwielbia w to grać. Oczywiście po rozegraniu tej gry najlepiej ukryć ja na kilka tygodni aby dziecko zapomniało odpowiedzi :-)
Gra przeznaczona dla dzieci w wieku 3-6 lat.

Tak nam się fajnie w tę grę grało a Adasiowi wciąż było mało, więc musiałam dorabiać karty z zagadkami. Tak w ogóle to mój starszy syn uwielbia zagadki i jest to najlepszy sposób na jego "muchy w nosie". Pytam wtedy np.:
- Adaś, pytanie z kategorii LITERATURA DZIECIĘCA: Jak miała na imię córka Słonia Trąbalskiego?
Albo:
- Pytanie z MATEMATYKI: ile to jest 16 + 4?
No i moje dziecko w pełni zaangażowane odpowiada, liczy i już jest OK! :-)

Dodam jeszcze, ze jest wielkim fanem teleturnieju (TV PULS) "Czy jesteś mądrzejszy od piątoklasisty?". Stąd te "kategorie" :-)

To zaledwie kilka gier, w które gramy..cdn. :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz